In de jachthaven “De Rijd”, eigendom van de Stichting “Jachthaven De Rijd”, is de Niedorper Watersportvereniging “De Rijd” actief. Deze vereniging is in 1984 opgericht, en telt een kleine 50 leden. De vereniging is voornamelijk een gezelligheidsvereniging die leuke evenementen organiseert. Zo is er jaarlijks een Pinkstertocht, wordt er in juni een barbecue op de haven georganiseerd en komt men ‘s winters twee keer bij elkaar voor een avondje klaverjassen, sjoelen en gezelligheid. Aan het eind van het seizoen is er een groot feest in de legertent van de vereniging, dat de volgende dag wordt gevolgd door een viswedstrijd.

Naast gezelligheid is er ook aandacht voor meer serieuze zaken. Daarom is de vereniging aangesloten bij het Koninklijke Nederlands Watersportverbond, waardoor de leden allemaal lid zijn van deze organisatie. Het bestuur is actief binnen het regioteam Noord Holland Noord van dit Verbond waar gesproken wordt over perikelen op het gebied van vaarwateren binnen de provincie Noord Holland. Eveneens heeft ook 1 bestuurslid zitting in het bestuur van de Stichting “Jachthaven De Rijd”. Hierdoor kan dus ook invloed worden uitgeoefend op het reilen en zeilen van de jachthaven.

Klik hier voor al het regionale nieuws van het watersportverbond.

Als laatste: de vereniging haalt ‘s zomers passantengeld op in de ligplaatsen van haar leden. Dit geld wordt uiteraard aan de betreffende ligplaatshouders overhandigd.

Het bestuur van de Niedorper watersportvereniging hoopt U ooit te mogen begroeten als lid (€ 40.- per jaar), als donateur (€ 20.- per jaar) of gewoon als passant in de mooie jachthaven te Nieuwe Niedorp. O ja, U kunt ook lid worden zonder met Uw schip een ligplaats te hebben in de jachthaven “de Rijd”. U kunt dan gewoon meedoen met al onze evenementen en U bent dan ook via onze vereniging lid van het “Verbond”. Klik hier als u lid wil worden of neem contact op met een van onze bestuursleden.